Klik op foto voor vergroting.
Bijzonderheden
BS-80-90: 23 jaar geleden zijn de gebroeders begonnen met de restauratie van de Scania 110 Super, gespoten in de kleuren van ASG een groot expeditiebedrijf in Zweden waar ze toevallig een reclame bord van hadden liggen en bedachten dat dit mooie kleuren waren. en nog steeds is de truck in top conditie.De BS-80-90 trekt een enkel-assige oplegger die jaren dienst heeft gedaan als nouga kraam op de markt in Groningen.
BN-88-YF: De truck is uitgevoerd met de 6 cilinder Scania DSC 1101 turbo-Intercooling motor, het vermogen bedraagt 334 PK. De 112 serie is van 1982 tot 1988 geproduceerd.
BB-60-XM: Vader Warners en zonen werkten als chauffeur bij houthandel De Vries, vandaar deze Scania in de kleuren van toenmalige houthandel De Vries uit Groningen.
88_EB-02: Ooit was deze truck van een uien exporteur uit Goes. Deze truck is een exemplaar van de eerste generatie F-10. Dit is o.a te zien aan het platte cabine dak ,de diagonale streep over de grille met in het midden het cijfer 10 en de typeaanduiding op de portieren, F-10 gevolgd door 2 cijfers. Maar dat kon van land tot land verschillen, want dat gaf het GVW van de truck aan.
Bijzonderheden:
AS-99017 Deze bus is in 1970 gebouwd door Den Oudsten en was uitgevoerd met een 6 cilinder underfloor Leyland dieselmotor. De bus is toen opgeleverd aan Centraal Nederland . De bus is in dienst gekomen bij de NBM te Zeist. In 1985 is de bus uit dienst gesteld en verkocht. Via via is de bus enkele jaren geleden in handen van de Gebrs Warners gekomen ,die hem geheel gestript, geconserveerd en gerestaureerd hebben. Een tweede bus moest er aan te pas komen om gekanibaliseerd te worden want hij was door en door verroest en o.a. het dak en diverse spanten zijn overgezet. De Gebr. Warner hebben er een hele klus aan gehad om hem weer goed te krijgen. Het volgend verhaaltje werd gestuurd door een bezoeker van deze site, de heer Veenstra. De datum weet ik niet precies maar rond 1984 hebben wij (Gasbedrijf Centraal Nederland) die bus gekocht om hem om te bouwen tot rijdend infocentrum. Wat ik me herinner kon je toen niet zomaar een bus kopen, het heeft even geduurd voor we hem hadden. De bus is door het CAB in Utrecht toen technisch opgeknapt en is daar later onderhouden. De ombouw van het interieur is in eigen beheer uitgevoerd, daar heb ik nog foto’s en tekeningen van. Met de bus heb ik menig dorp(je) in de provincie Utrecht bezocht. Tot hoelang de bus bij het gasbedrijf in dienst is geweest weet ik niet. Als bijlage stuur ik u een foto van de aankomst bij het gasbedrijf en een van de ingebruikname als info bus.
Foto’s: Bernard Dijkhuizen, Jaap Vijfhuize, Joris Smits