Showroom

Miedema – Grijpskerk

  • Klik op foto voor vergroting.

  • Eigenaar: Henk Dijk.
  • Merk : DAF
  • Type : MB 200 DKDL
  • Bouwjaar : 1972
  • Kenteken : DF-82-57

  • Eigenaar:  Henk Dijk
  • Merk:  DAF
  • Type:  1600
  • Bouwjaar:  1966
  • Kenteken:  BB-24-28

  • Eigenaar:  Henk Dijk
  • Merk:  DAF
  • Type: A 2600
  • Bouwjaar:  1970
  • Kenteken:  ZV-48-83

  • Eigenaar:  Henk Dijk
  • Merk: DAF
  • Type: FA 2800
  • Bouwjaar: 1979
  • Kenteken: 25-HB-35

  • Bijzonderheden DAF 200:  Deze bus wordt aangedreven door de in 1970 uitgekomen nieuwe DAF diesel underfloor motor type DKDL van 165 PK.
  • Bijzonderheden DAF 1600:  Deze truck wordt aangedreven door de 6 cilinder DAF dieselmotor type DF 615 van 138 pk
  • Bijzonderheden DAF 2600:  https://www.daf.com/nl-nl/nieuws-en-media/daf-stories/daf-in-action-magazine/daf-in-action-winter-2018/daf-2600
  • Bijzonderheden DAF 2800:  De DAF 2800 had de eerste Europese intergekoelde turbodiesel onder de motorkap van zijn nieuwe kantelcabine. De 11,6 liter DKS-motor produceerde 320 pk en 1260 Nm. Andere motorkeuzen waren de turbo met 280 pk DKTD en de natuurlijk afgezogen 250 pk DKA. Hoewel gebaseerd op het modulaire ontwerp van de F218-cabine uit 1970, werd de voorkant van de F241-cabine opnieuw ontworpen en vereiste de nieuwe bredere cabine het gebruik van een set van drie ruitenwissers, een onderscheidend kenmerk van het bereik. Versnellingsbakken met 12 of 16 versnellingen werden aangeboden van ZF, of 13 versnellingen en dubbele splitter van Fuller.

 

  • Eigenaar:  Henk Dijk
  • Merk:  Volvo
  • Type:  N 84
  • Bouwjaar:  1970
  • Kenteken:  BE-57-47

  • Eigenaar:  Henk Dijk
  • Merk:  Volvo
  • Type:  N 86
  • Bouwjaar:  1972
  • Kenteken:  BE-57-82

  • Eigenaar:  Henk Dijk
  • Merk:  Volvo
  • Type: F 88
  • Bouwjaar:  1976
  • Kenteken:  BS-BP-91

  • Eigenaar:  Henk Dijk
  • Merk: Volvo
  • Type:   F 88
  • Bouwjaar:   1975
  • Kenteken:  46-84-FB

  • Bijzonderheden van Volvo BE-57-47:  Deze truck wordt aangedreven door de 4 cilinder Volvo dieselmotor type D 50 van 107 PK.  De N 84 serie is de opvolger van de L 475 Raske en is tussen 1965 en 1972 gefabriceerd.
  • Bijzonderheden van Volvo BE-57-82.:  Deze truck wordt aangedreven door de 6 cilinder Volvo dieselmotor Type D 70 van 150 pk . Deze truck is de opvolger van de Volvo Viking(L-485) en is geproduceerd tussen 1965 en 1973.
  • Bijzonderheden van Volvo BS-BP-91:  Deze truck wordt aangedreven door de 6 cilinder turbo charged Volvo dieselmotor type TD 100A van 260 pk . Deze F-88 is een tweede generatie truck,die tussen 1973 en 1978 gebouwd zijn. Kenmerken hiervoor zijn de zwarte grille en de naam Volvo in grote letters onder de grille.
  • Bijzonderheden van Volvo 46-84-FB:  Geen.

  • Eigenaar:  Henk Dijk
  • Merk:  Scania
  • Type:  L 50
  • Bouwjaar:  1972
  • Kenteken:  BS-70-56

  • Eigenaar:  Henk Dijk
  • Merk:  Scania
  • Type:  L110
  • Bouwjaar:  1971
  • Kenteken:  BS-17-31

  • Eigenaar:  Henk Dijk
  • Merk:  Scania
  • Type:  L 110 Super
  • Bouwjaar:  1972
  • Kenteken:  BS-79-87

  • Eigenaar:  Henk Dijk
  • Merk:  Scania
  • Type:  L 111 Super
  • Bouwjaar:  1977
  • Kenteken:  78-50-ZB

  • Bijzonderheden van BS-70-56:  Deze truck wordt aangedreven door de 4 cil Scania dieselmotor type D 5 van 102 PK. De L 50 serie was de kleinste en lichtste Scania De L 50 is de opvolger van de L 36 en is van 1968 tot 1975 in productie geweest.
  • Bijzonderheden van BS-17-31:  Deze truck wordt aangedreven door de 6 cilinder Scania dieselmotor type D 11 van 203 pk. De 110 serie werd tussen 1968 en 1974 gefabriceerd. In 1972 werd het vermogen opgevoerd tot 296 PK. De BS-17-31 zit nog steeds in de originele kleuren van Gebr. Gorter uit Hoogkerk.
  • Bijzonderheden van BS-79-87:  De BS-79-87 was oorspronkelijk van Woltman uit Gieten en is nog in originele staat.
  • Bijzonderheden van 78-50-ZB:  De 78-50-ZB was oorspronkelijk van de Vries Tanktransport uit Marum, is prachtig gerestaureerd.

  • Eigenaar:   Henk Dijk
  • Merk:  Scania
  • Type:  LB 111
  • Bouwjaar:  1981
  • Kenteken:  BB-65-JP

  • Eigenaar:  Henk Dijk
  • Merk:  Scania
  • Type:  91
  • Bouwjaar:  1977
  • Kenteken:  44-YD-58

  • Eigenaar:  Henk Dijk
  • Merk:  Scania
  • Type:  L 111
  • Bouwjaar:  1979
  • Kenteken:  15-NB-62

  • Eigenaar:  Henk Dijk
  • Merk:  Scania
  • Type:  L 81
  • Bouwjaar:  1979
  • Kenteken:  32-PB-98

  • Bijzonderheden BB-65-JP:  Ex Wagenborg trekker.
  • Bijzonderheden 44-YD-58:
  • Bijzonderheden 15-NB-62:
  • Bijzonderheden 32-PB-98:

  • Eigenaar:  Henk Dijk
  • Merk:  Scania
  • Type:  113 M
  • Bouwjaar:  1988
  • Kenteken:  BZ-68-HV

  • Eigenaar:   Henk Dijk
  • Merk:  Scania
  • Type:  143 R
  • Bouwjaar:  1996
  • Kenteken:  BD-RS-93

  • Eigenaar:  Henk Dijk
  • Merk:  Volvo
  • Type:  N 88
  • Bouwjaar:  1972
  • Kenteken:  BE-58-53

  • Eigenaar:  Henk Dijk
  • Merk:  Saegrave
  • Type:  Ladderwagen
  • Bouwjaar:  1971
  • Kenteken:  BE-56-22

  • Bijzonderheden van BZ-68-HV:  Nieuw op de weg gekomen als “Telegraaf auto” Dagblad de Telegraaf had vroeger een aantal eigen vrachtwagens bij de weg voor bezorging. Allemaal voorzien van een automaat, heel bijzonder voor die tijd. Bovendien waren de trucks voorzien van een zogenaamde bus cardan. Er zat veel snelheid in de auto’s.
  • Bijzonderheden van BD-RS-93
  • Bijzonderheden van BE-58-53
  • Bijzonderheden van BE-56-22:  Prachtige ladderwagen afkomstig uit USA, is nog in originele staat en kan zo worden gebruikt  .

  • Eigenaar:  Henk Dijk
  • Merk:  Scania
  • Type:  143 R
  • Bouwjaar:  1990
  • Kenteken:  VH-97-RY

  • Eigenaar:  Henk Dijk
  • Merk:  Scania
  • Type:  142
  • Bouwjaar:  1979
  • Kenteken:  VR-78-TS

  • Eigenaar:  Henk Dijk
  • Merk:  Scania
  • Type:  R 144
  • Bouwjaar:  1999
  • Kenteken: BH-DL-14

  • Eigenaar:  Henk Dijk
  • Merk:  Scania
  • Type:  L 81 50 S
  • Bouwjaar:  1983
  • Kenteken:  10-XB-58

  • Bijzonderheden VH-97-RY:
  • Bijzonderheden VR-78-TS:
  • Bijzonderheden BH-DL-14:
  • Bijzonderheden 10-XB-58:  Nieuw op de weg gekomen als “Telegraaf auto” Dagblad de Telegraaf had vroeger een aantal eigen vrachtwagens bij de weg voor bezorging. Allemaal voorzien van een automaat, heel bijzonder voor die tijd. Bovendien waren de trucks voorzien van een zogenaamde bus cardan. Er zat veel snelheid in de auto’s. Deze auto was een wrak toen hij binnenkwam, een top prestatie van de monteurs van Henk Dijk om er weer een auto van te maken.

  • Eigenaar:  Henk Dijk
  • Merk:  Scania
  • Type: 143 H   6 X 2
  • Bouwjaar:  1993
  • Kenteken:  43-BLZ-4

  • Eigenaar:  Henk Dijk
  • Merk:  Scania
  • Type:  LB 111
  • Bouwjaar:  1977
  • Kenteken:  42-75-XB

  • Eigenaar:  Henk Dijk
  • Merk:  Scania
  • Type:  144
  • Bouwjaar:  1999
  • Kenteken:  17-BKG-4

  • Eigenaar:  Henk Dijk
  • Merk:  Bedford
  • Type:  TM 4400
  • Bouwjaar:  1985
  • Kenteken:  89-BDS-6

  • Bijzonderheden 43-BLZ-4: Van origine een Spaanse truck met een koelbak.
  • Bijzonderheden 42-75-XB:  Nog geen foto
  • Bijzonderheden 17-BKG-4: Een plaatje
  • Bijzonderheden 89-BDS-6: Nog geen foto

  • Eigenaar:  Henk Dijk
  • Merk:  Scania
  • Type:  LB 81
  • Bouwjaar:  1980
  • Kenteken:  52-SB-86

  • Eigenaar:  Henk Dijk
  • Merk:  Ever
  • Type:  Oplegger Camper
  • Bouwjaar:  1976
  • Kenteken:  OV-63-37

  • Eigenaar:  Henk Dijk
  • Merk:  Zwalve
  • Type:  Oplegger
  • Bouwjaar:  1969
  • Kenteken:  OR-32-15

  • Eigenaar:  Henk Dijk
  • Merk:  Floor
  • Type:  Aanhangwagen
  • Bouwjaar:  1983
  • Kenteken:  53-99-WZ

  • Eigenaar:  Henk Dijk
  • Merk:  Burg
  • Type:  Tank oplegger
  • Bouwjaar:  1969
  • Kenteken:  OR-43-17

  • Eigenaar:  Henk Dijk
  • Merk:  Scania
  • Type:  86
  • Bouwjaar:  1978
  • Kenteken:  98-DB-83

  • Bijzonderheden OR-43-17: Is door de monteurs van Henk Dijk voorzien van een compleet nieuw chassis.
  • Bijzonderheden 98-DB-83:  Henk Dijk heeft de cabine tijdens een rondreis gekocht in Zweden. De cabine kwam van een brandweerauto en was in nieuwstaat maar op de grille van de truck stond type 80 en aangezien de oude cabine in slechte staat was heeft Henk Dijk dat maar zo gelaten. De auto is nieuw aangeschaft door Jouke van de Werf, uit Rordahuizum en reed bij N V B Vermeulen in Oldekerk. Er zat een zware Hiab kraan op. Daarom is de truck uitgevoerd met een zwaar chassis. Dat was het type 86.  De kraan is gedemonteerd en er is een nieuwe bak gemaakt met houten schotten. De auto heeft eerst nog dienst gedaan bij Houthandel Miedema in Lutjegast en is daarna  klaargemaakt als oldtimer. De auto verkeerd in zeer goede staat. Jaarlijkse APK  keuring geen enkel probleem en de Scania rijdt fantastisch en snel.Dit was de historie van de auto en de auto is sinds 1990 in ons bezit. Aldus Henk Dijk.