- Klik op foto voor vergroting.
- Bijzonderheden Volvo F 88: De Volvo FB 88 Tandem-as motorwagen is voor het eerst in Zweden gekentekend als FPU-657 op 12-01-71. In 2003 heeft Brant Visser de Volvo gekocht van Leo Bol die toen nog Schiedam woonde. In Zweden werd hij ingezet als bomen transporter en de laatste jaren bracht hij door bij een boer. Die gebruikte de Volvo alleen om op zijn grondgebied de bomen die gerooid werden naar zijn boerderij te halen . Weinig kilometers dus. Op de tachograaf stond een km stand van rond de 320.000 km. Leo Bol heeft de Volvo weer in nieuw staat gebracht. De motor is onderhanden genomen door MS De Vries uit Beetgum. Oebele Baarda heeft 1 nieuwe zuiger en bus geplaatst en diverse kleine reparaties uitgevoerd. De opbouw is verzorgd door De Haan uit Hallum. Alles uitgevoerd zoals Visser vroeger zelf in 1970 een Volvo FB 88 had. In Zweden was in de jaren 70 de maximum snelheid voor vrachtwagens 70 km en was de motor / versnellingsbak zo gemaakt dat er op die snelheid de auto op het juiste toerental reed. Zo ook deze Volvo. Later toen de export van de Volvo’s naar Europa op gang kwam werd de techniek aangepast en kreeg je ook de 16 bak voor de F 88. Deze Volvo is in 2015 ook aangepast en er is toen een 16 bak achter gezet. Rijdt nu met een prachtig toerental , 1700 , 80 km per uur en er kan op een normale manier gesproken in de cabine.
- Bijzonderheden Groenewegen Aanhangwagen: De tandem-as Groenewegen aanhangwagen is door Brant Visser in 2015 gekocht in Noord Brabant. Het was een blad geveerde aanhangwagen die in de jaren 90 is omgebouwd op luchtvering. Niet helemaal origineel meer dus. Heeft de laatste jaren dienstgedaan als containeraanhangwagen. De renovatie van de aanhangwagen is uitgevoerd door De Haan in Hallum. De Aanhangwagen is gebouwd zoals de Firma Visser, er in 1970 ook eentje hadden. Al met al is de combi gerenoveerd naar de combi zoals de Firma Visser. toen nog Anjum hadden in 1970. Brant Visser
- Foto’s: Brant Visser, Bernard Dijkhuizen, Joris Smits